1 EVOLUCIÓN DIDÁCTICA DE LAS LENGUAS EXTRANJERAS

TEMA 1. EVOLUCIÓN DIDÁCTICA DE LAS LENGUAS EXTRANJERAS. TENDENCIAS ACTUALES EN LA DIDÁCTICA DEL INGLÉS COMO LENGUA EXTRANJERA. LOS ENFOQUES COMUNICATIVOS 


ESSENTIAL INFORMATION TO DEVELOP:


1. INTRODUCTION

2. EARLY STAGES IN LANGUAGE TEACHING: CLASSICAL LANGUAGES

3. THE TEACHING OF MODERN LANGUAGES:

3.1. 1ST APPROACHES: GRAMMAR-TRANSLATION METHOD, REFORM MOVEMENT, DIRECT METHOD.

3.2. 20TH CENTURY INNOVATIONS: BERLITZ SCHOOL, BASIC ENGLISH, THE STRUCTURAL APPROACH, TGG.

3.3. PRESENT DAY TRENDS: FUNCTIONAL-NOTIONAL GRAMMAR, COMMUNICATIVE APPROACH, NLP

KEY CONCEPTS / TERMS / NAMES TO INCLUDE:

  • brief historical view on language acquisition
  • grammar translation method
  • direct method
  • Berlitz school
  • basic English
  • functional-notional grammar
  • communicative approach
  • Skinner
  • ASTP (Army Specialized Training Programme)
  • TGG (TRANSFORMATIONAL GENERATIVE GRAMMAR)
  • Chomsky
  • cognitivism
  • Krashen
  • L1 and L2
  • Council of Europe
  • Hymes
  • competence
  • Canale and Swain
  •  Threshold level and Wilkin’s Notional Syllabus
  • Widowson
  • NLP (Neuro-linguistic programme)
  • Bandler and Grinder 

ESSENTIAL BIBLIOGRAPHY:


· Canale and Swain. 1980. Communicative approaches to second language teaching and testing. Ontario ministry of education.
· David Crystal, 1986. The Encyclopaedia of the English Language.
· Keneth Rose & Gabriele Kasper. 2001. Pragmatics in Language Teaching. CUP.



Recuerda que tienes dos libros imprescindibles para preparar la oposición de secundaria de inglés, específicos para la parte del desarrollo del tema (La receta del tema perfecto) y la del ejercicio práctico (1,2,3 ¡Practica otra vez! ).







No hay comentarios:

Publicar un comentario

Gracias por comentar.

Hackeando el cerebro para las oposiciones

Empezamos el año y traemos hoy una entrada que puede sernos útiles durante estos meses que quedan antes de las oposiciones. Antes de nada, r...