12. Concepto de gramática: reflexión sobre la lengua y su aprendizaje. De la gramática normativa a la gramática en función del uso de la lengua y de la comunicación

12. CONCEPT OF GRAMMAR. REFLECTION ON LANGUAGE AND ITS LEARNING. FROM NORMATIVE GRAMMAR TO GRAMMAR IN TERMS OF LANGUAGE USE AND COMMUNICATION

ESSENTIAL INFORMATION TO DEVELOP

1. Learning a Language Language acquisition theories:

  • Behaviourist (Skinner)
  • Generative (Chomsky)
  • Krashen's Hypothesis (1982)

2. Teaching Grammar: Main Approaches

  • Traditional (Structuralist-30s)
  • Communicative Grammar (Functionalist)

3. Types of Grammar

  • Prescriptive
  • Descriptive
  • Teaching
  • Generative

Evolution of Grammars and Relation to Teaching Methods

  • General Grammar (Port Royal, 1660)
  • Structuralism (50-60s)
  • Generative Grammar (60s)

KEY CONCEPTS/TERMS/AUTHORS

  • Grammar
  • Morphology
  • Syntax
  • Behaviourism (Skinner)
  • Generative Grammar (Chomsky)
  • Krashen
  • Prescriptive Grammar
  • Descriptive Grammar
  • Communicative Grammar

ESSENTIAL BIBLIOGRAPHY

  • Howat. “A History of English Language Teaching”. 1984
  • Richards and Rogers. “Approaches and Methods in Language Teaching”. 1992
  • Crystal, David. “Linguistics”. 1985 | Crystal, David. “How Language Works”. 2005
  • Krashen, S. “Second Language Acquisition and Second Language Learning”. 1981
  • Vygotsky, L. “Sociocultural Theory”. 1927


Recuerda que tienes dos libros imprescindibles para preparar la oposición de secundaria de inglés, específicos para la parte del desarrollo del tema (La receta del tema perfecto) y la del ejercicio práctico (1,2,3 ¡Practica otra vez! ).




No hay comentarios:

Publicar un comentario

Gracias por comentar.

Hackeando el cerebro para las oposiciones

Empezamos el año y traemos hoy una entrada que puede sernos útiles durante estos meses que quedan antes de las oposiciones. Antes de nada, r...