12. Concepto de gramática: reflexión sobre la lengua y su aprendizaje. De la gramática normativa a la gramática en función del uso de la lengua y de la comunicación

12. CONCEPT OF GRAMMAR. REFLECTION ON LANGUAGE AND ITS LEARNING. FROM NORMATIVE GRAMMAR TO GRAMMAR IN TERMS OF LANGUAGE USE AND COMMUNICATION

ESSENTIAL INFORMATION TO DEVELOP

1. Learning a Language Language acquisition theories:

  • Behaviourist (Skinner)
  • Generative (Chomsky)
  • Krashen's Hypothesis (1982)

2. Teaching Grammar: Main Approaches

  • Traditional (Structuralist-30s)
  • Communicative Grammar (Functionalist)

3. Types of Grammar

  • Prescriptive
  • Descriptive
  • Teaching
  • Generative

Evolution of Grammars and Relation to Teaching Methods

  • General Grammar (Port Royal, 1660)
  • Structuralism (50-60s)
  • Generative Grammar (60s)

KEY CONCEPTS/TERMS/AUTHORS

  • Grammar
  • Morphology
  • Syntax
  • Behaviourism (Skinner)
  • Generative Grammar (Chomsky)
  • Krashen
  • Prescriptive Grammar
  • Descriptive Grammar
  • Communicative Grammar

ESSENTIAL BIBLIOGRAPHY

  • Howat. “A History of English Language Teaching”. 1984
  • Richards and Rogers. “Approaches and Methods in Language Teaching”. 1992
  • Crystal, David. “Linguistics”. 1985 | Crystal, David. “How Language Works”. 2005
  • Krashen, S. “Second Language Acquisition and Second Language Learning”. 1981
  • Vygotsky, L. “Sociocultural Theory”. 1927


Recuerda que tienes dos libros imprescindibles para preparar la oposición de secundaria de inglés, específicos para la parte del desarrollo del tema (La receta del tema perfecto) y la del ejercicio práctico (1,2,3 ¡Practica otra vez! ).




No hay comentarios:

Publicar un comentario

Gracias por comentar.

Cambios para las próximas oposiciones de educación en Murcia

Hoy 29 de octubre acaba de anunciar la Consejería de Educación de la Región de Murcia los cambios que habrá en las próximas oposiciones: ✅ S...